Oostvaarder 1040 MS hier te verkopen
sboat
5
1 / 40
◀
▶
◀
▶
1 / 40
x
◀
▶
Stalen motorsailer, kotter getuigd, zeer compleet uitgerust
Algemeen
Roer: stalen roer
Besturing: hydraulisch, binnen en buiten
Doorvaarthoogte normaal: totaal incl. antenne
Overig:
De Oostvaarder 1040 is een kotter getuigde motorsailer met stalen knikspant romp en lange kiel. Zowel onder zeil als op de motor heeft de Oostvaarder 1040 goede vaareigenschappen. De Mitsubishi 4-cilinder dieselmotor is in 2017 nieuw geplaatst. Zowel de genua als het kotterzeil zijn rolreef en kunnen vanuit de kuip bedient worden met vier selftailing lieren. Het grootzeil wordt bij de mast gehesen, met grijpreling bij de mastvoet voor houvast. De aluminium mast is voorzien van steps. De gangboorden zijn breed en zorgen voor een vrije doorloop langs het stuurhuis en de opbouw. De hoge voetrail en verschansing bieden veiligheid voor de bemanning en houden het dek vrij van buiswater. Op het voordek staat een elektrische ankerlier met voetbediening. Achter het robuuste stuurhuis is een beschutte kuip met stuurwiel. Navigatie apparatuur en boegschroef bediening bevinden zich aan de stuurstand. Tijdens het zeilen is het zicht vanaf de verhoogde zitbank aan de hekstoel optimaal. Naast de motor hebben de huidige eigenaren diverse onderdelen vernieuwd, zoals een compleet navigatiepakket, de accubank, zonnepaneel, hete lucht verwarming, Lazybag voor het grootzeil, voorzeilen van UV-strips voorzien etc. Ook is in 2017 het onderwaterschip gestraald en van meerdere lagen Hempel 2-componenten epoxyprimer voorzien.
Accommodatie
Materiaal, kleuren: teak
Gordijnen: wit
Verblijfsruimtes: stuurhuis en kajuit
Hutten: voorhut
Stahoogte: 1,83 - 1,87
Kooktoestel & brandstof: gasslangen 2023 vernieuwd
Overig:
In het stuurhuis is naast een tweede stuurstand, een sofa, een houten tafel en bankje. Bij de stuurstand is een schakelpaneel, GPS kaartplotter en marifoon. De tafel en het houten bankje kunnen omhoog geklapt worden voor meer ruimte. De ramen hebben aluminium lijsten waarvan er twee geopend kunnen worden. In de kajuit is aan stuurboord een dinette, die tevens als slaapplek gebruikt kan worden. Daartegenover is de kombuis met cardanisch fornuis, spoelbak en koelkast. Een boiler voorziet in warm stromend water voor de kombuis, natte cel en buitendouche. Diverse dekluiken en klapbare patrijspoorten zorgen voor ventilatie. In de voorhut is een ruim tweepersoonsbed, met een kast en legplanken voor het opbergen van kleding. Tussen de kajuit en de voorhut is een natte cel met toilet en de wastafel kan na gebruik worden weggeschoven. Een vuilwatertank behoort ook tot de uitrusting.
Motor, electra, water
Voortstuwing: automatische vetpomp
Zonnepaneel: Steca charge controller (2016)
Watersysteem: 12V elektrische pomp
Warm water: boiler verwarmd op motor en 220V walstroom
Walstroom: 220V
Tuigage
Rondhouten, verstaging: steps aan de mast
Lieren: 4 Lewmar ST40 2-speed (schoot), 2 Gibb op de mast (val)
Genua: dacron rolgenua 30 m2 (2014) uv-strip (2021)
Fok: kotter rolfok 18 m2
Voorzeil rolsysteem : 2 x furler
Kluiver: Yankee 24 m2
Overig:
1 overloop op brugdek, 1 aluminium spiboom
Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: Raymarine
Overig:
Messing barometer en klok
Uitrusting
Ankerlier: Vetus met voetbediening
Stootwillen, lijnen: 8 fenders, 6 landvasten
Buitenkussens: diversen
Zwemtrap: rvs
Zeerailing: hoge voetlijst / verschansing, rvs scepters met dubbele staaldraad
Veiligheid
Radarreflector: buisvorm in de mast
Reddingsvesten: 2 automatisch, 2 standaard
Gasbun met afvoer: in de kuip, 2 gasflessen
Overig:
noodhelmstok
waterdicht schot motorruim
Type interieur: Classic, warm ;teak
Kleur stoffering: Beige... » hele tekst » minder tekst
Algemeen
Roer: stalen roer
Besturing: hydraulisch, binnen en buiten
Doorvaarthoogte normaal: totaal incl. antenne
Overig:
De Oostvaarder 1040 is een kotter getuigde motorsailer met stalen knikspant romp en lange kiel. Zowel onder zeil als op de motor heeft de Oostvaarder 1040 goede vaareigenschappen. De Mitsubishi 4-cilinder dieselmotor is in 2017 nieuw geplaatst. Zowel de genua als het kotterzeil zijn rolreef en kunnen vanuit de kuip bedient worden met vier selftailing lieren. Het grootzeil wordt bij de mast gehesen, met grijpreling bij de mastvoet voor houvast. De aluminium mast is voorzien van steps. De gangboorden zijn breed en zorgen voor een vrije doorloop langs het stuurhuis en de opbouw. De hoge voetrail en verschansing bieden veiligheid voor de bemanning en houden het dek vrij van buiswater. Op het voordek staat een elektrische ankerlier met voetbediening. Achter het robuuste stuurhuis is een beschutte kuip met stuurwiel. Navigatie apparatuur en boegschroef bediening bevinden zich aan de stuurstand. Tijdens het zeilen is het zicht vanaf de verhoogde zitbank aan de hekstoel optimaal. Naast de motor hebben de huidige eigenaren diverse onderdelen vernieuwd, zoals een compleet navigatiepakket, de accubank, zonnepaneel, hete lucht verwarming, Lazybag voor het grootzeil, voorzeilen van UV-strips voorzien etc. Ook is in 2017 het onderwaterschip gestraald en van meerdere lagen Hempel 2-componenten epoxyprimer voorzien.
Accommodatie
Materiaal, kleuren: teak
Gordijnen: wit
Verblijfsruimtes: stuurhuis en kajuit
Hutten: voorhut
Stahoogte: 1,83 - 1,87
Kooktoestel & brandstof: gasslangen 2023 vernieuwd
Overig:
In het stuurhuis is naast een tweede stuurstand, een sofa, een houten tafel en bankje. Bij de stuurstand is een schakelpaneel, GPS kaartplotter en marifoon. De tafel en het houten bankje kunnen omhoog geklapt worden voor meer ruimte. De ramen hebben aluminium lijsten waarvan er twee geopend kunnen worden. In de kajuit is aan stuurboord een dinette, die tevens als slaapplek gebruikt kan worden. Daartegenover is de kombuis met cardanisch fornuis, spoelbak en koelkast. Een boiler voorziet in warm stromend water voor de kombuis, natte cel en buitendouche. Diverse dekluiken en klapbare patrijspoorten zorgen voor ventilatie. In de voorhut is een ruim tweepersoonsbed, met een kast en legplanken voor het opbergen van kleding. Tussen de kajuit en de voorhut is een natte cel met toilet en de wastafel kan na gebruik worden weggeschoven. Een vuilwatertank behoort ook tot de uitrusting.
Motor, electra, water
Voortstuwing: automatische vetpomp
Zonnepaneel: Steca charge controller (2016)
Watersysteem: 12V elektrische pomp
Warm water: boiler verwarmd op motor en 220V walstroom
Walstroom: 220V
Tuigage
Rondhouten, verstaging: steps aan de mast
Lieren: 4 Lewmar ST40 2-speed (schoot), 2 Gibb op de mast (val)
Genua: dacron rolgenua 30 m2 (2014) uv-strip (2021)
Fok: kotter rolfok 18 m2
Voorzeil rolsysteem : 2 x furler
Kluiver: Yankee 24 m2
Overig:
1 overloop op brugdek, 1 aluminium spiboom
Navigatie en electronica
Roerstandaanwijzer: Raymarine
Overig:
Messing barometer en klok
Uitrusting
Ankerlier: Vetus met voetbediening
Stootwillen, lijnen: 8 fenders, 6 landvasten
Buitenkussens: diversen
Zwemtrap: rvs
Zeerailing: hoge voetlijst / verschansing, rvs scepters met dubbele staaldraad
Veiligheid
Radarreflector: buisvorm in de mast
Reddingsvesten: 2 automatisch, 2 standaard
Gasbun met afvoer: in de kuip, 2 gasflessen
Overig:
noodhelmstok
waterdicht schot motorruim
Type interieur: Classic, warm ;teak
Kleur stoffering: Beige... » hele tekst » minder tekst
Prijs
€ 58.000
Boot-ID
s224873
Model
Oostvaarder 1040 MS
Boot-fabrikant
Oostvaarder
Boot-type
zeilboot
Boot categorie
motor zeilboot
Categorie
tweedehands boot
Bouwjaar
1978
Rompmateriaal
staal
Sturen
stuurwiel
Ligplaats
Nederland, Antwerpen
Technische gegevens
Lengte
10,40 m (34 voet)
Breedte
3,45 m (11,3 voet)
Diepgang
1,50 m (4,9 voet)
Hutten
1
kooien
5
Brandstoftank
300 ltr
Motor
Motor 1
Motortype
binnenboord-motor
Model
Mitsubishi
Brandstof
diesel
Motor-uren
ca. 955
Uitrusting [ + ]
Navigatie
windmeetinstrumenten, VHF-radio, roerstandindicator, radar, plotter, kompas, GPS, echolood, autopilot
Technische uitrusting
schroef - boegschroef
Uitrusting dek
zwemtrap, zeereling, fender
Interieur
verwarming, spoelbak, oven, koelkast, diepvries
Consumenten-electronica
cd
Veiligheid
reddingsvesten
Zeilen
spinnakerboom, rolgenua, rolfok, grootzeil
x
OK