Segelbeteiligung an Holländischer Deckshausyacht in GR hier te verkopen
sboat
5
1 / 103
◀
▶
◀
▶
1 / 103
x
◀
▶
Voel je de eigenaar van een bijzonder 62-voets zeiljacht zonder de hoge aanschafkosten van een groot jacht te hoeven betalen. Hierbij bied ik een vaaraandeel aan van 2 te reserveren weken per kalenderjaar en het medegebruik van mijn jacht op elk gewenst moment, afhankelijk van beschikbaarheid.
Het jacht wordt onderhouden en verzorgd door een bootsman, die ook met jou meevaart als schipper/bootman in ruil voor een fooi als je assistentie nodig hebt.
In ruil daarvoor draagt u alleen bij aan de jaarlijkse kosten voor onderhoud, reparatie en service met een vast bedrag van EUR 12.000 per kalenderjaar.
De S/Y Caledonia is gebouwd tussen 1998 en 2000 in Makkum in de Nierderlanden naar de wensen van de eerste eigenaar. De eerste eigenaar heeft 17 jaar op dit jacht gewoond. SY Caledonia heeft zichzelf bewezen in de ruwe koude wateren (oost-west route door het ijs over Azië en Europa en over Canada) en in het Caribisch gebied.
In 1999/2020 heb ik de S/Y Caledonia onderworpen aan een grote refit, die in het voorjaar van 2021 is voltooid. Het jacht is dus in goede staat.
Als ik uw interesse heb gewekt, kijk ik ernaar uit van u te horen.
Met vriendelijke groeten
Boris Quiotek... » hele tekst » minder tekst
Het jacht wordt onderhouden en verzorgd door een bootsman, die ook met jou meevaart als schipper/bootman in ruil voor een fooi als je assistentie nodig hebt.
In ruil daarvoor draagt u alleen bij aan de jaarlijkse kosten voor onderhoud, reparatie en service met een vast bedrag van EUR 12.000 per kalenderjaar.
De S/Y Caledonia is gebouwd tussen 1998 en 2000 in Makkum in de Nierderlanden naar de wensen van de eerste eigenaar. De eerste eigenaar heeft 17 jaar op dit jacht gewoond. SY Caledonia heeft zichzelf bewezen in de ruwe koude wateren (oost-west route door het ijs over Azië en Europa en over Canada) en in het Caribisch gebied.
In 1999/2020 heb ik de S/Y Caledonia onderworpen aan een grote refit, die in het voorjaar van 2021 is voltooid. Het jacht is dus in goede staat.
Als ik uw interesse heb gewekt, kijk ik ernaar uit van u te horen.
Met vriendelijke groeten
Boris Quiotek... » hele tekst » minder tekst
Prijs
€ 12.000
btw betaald, Btw betaald in: op de Nederlandse Antillen
btw betaald, Btw betaald in: op de Nederlandse Antillen
Boot-ID
s265055
Model
Segelbeteiligung an Holländischer Deckshausyacht in GR
Boot-fabrikant
Sunrise
Bootnaam
S/Y Caledonia
Boot-type
zeilboot
Boot categorie
zeiljacht
Categorie
tweedehands boot
Bouwjaar
1998
Revisie-jaar
2021
Eerste keer te water
2000
Vorige eigenaren
1
Toestand
goed
CE-markering
exempt
Romp kleur
blauw
Rompmateriaal
staal
Sturen
stuurwiel
Ligplaats
Griekenland, Amfilochia
Vlag
Duitsland
Registratietype
particulier
Registratiehaven
Hamburg
Kieltype
hefkiel
Mastmateriaal
aluminium
Zeiloppervlak
189,5 m² (2.040 ft²)
Grootzeil
60 m² (646 ft²)
Fok
33 m² (355 ft²)
Genua
96,5 m² (1.039 ft²)
Gennaker
220 m² (2.368 ft²)
Technische gegevens
Lengte
18,88 m (62 voet)
Breedte
4,88 m (16 voet)
Diepgang
2,20-3,70 m (7,2-12,1 voet)
Hutten
2
- waarvan Eigenaarshutten
1
- waarvan Gastencabines
1
kooien
6+2 (waarvan bemanningskooien: 1)
Goedgekeurd voor X personen
8
Aantal douches
2
Aantal WC's
2
Verwarming
dieselverwarming
Verplaatsing
ca. 60.000 kg
Max. Snelheid
10 kn
Watertank
1.000 ltr, roestvast staal
Brandstoftank
1.430 ltr (4 tanks), roestvast staal
Fecaliëntank
60 ltr, plastic
Aandrijving
met schroefas
Koeling
vers water
Propeller
vaste propeller
Propellermateriaal
bronzen
Propeller vleugels
4 vleugels
Motor
Motor 1
Motortype
binnenboord-motor
Model
Perkins Sabre M225Ti
Motorvermogen
222 PK (163 kW)
Brandstof
diesel
Bouwjaar motor
2000
Aantal cilinders
6
2/4-takt
viertakt motor
Uitrusting [ + ]
Navigatie
automatic steering gear, VHF-radio, toerentalmeter, roerstandindicator, radar, plotter, log, havenhandboeken, plotter + GPS, GPS, echolood, boordcomputer, autopilot, AIS - Autom. Identif. System
Technische uitrusting
zonne-energie, zoekschijnwerper met afstandsbediening, warm water systeem, urenteller, tweede anker, stromend water systeem, stopcontacten 220V, stopcontacten 12V, positielichten, ontziltingssysteem, onderwaterbelichting, onderwater diepte aanstreping, omvormer, hoofdschakelaar, handleidingen, generator, fecaliëntank, ankerlier boeg - elektrische, davits, schroef - boegschroef, boegschijnwerper, bilgepomp handmatig, bilgepomp elektrisch, bilgepomp automatic, bilge alarm, anker, airconditioning, acculader, accu, 220V landstroom aansluiting
Uitrusting dek
zwemtrap, zonkussen, zeereling, teak dek, teak cockpit, kozijnen roestvrij stalen, instrumentenrek, zwemplatform hydraulisch, hekreling, gangway, fender, douche op dek - warm/koud, douche op achterdek warm/koud, dekluik, dek-wasinstallatie, bootkraan, boegreling, bijboot / dinghy met motor, achterste reling
Interieur
wasmachine, wasdroger, verwarming, toilet vacuüm, vaatwasser, spoelbak, oven, kussenbekleding textiel, kussenbekleding leer, koelbox, ijsmachine, kookplaat elektrisch, koelkast elektrisch, diepvries, cockpitafel, barbecue, afzuigkap, 2. koelkast
Consumenten-electronica
tv, radio, mp3-speler met bluetooth, luidspreker in de cockpit, internet
Veiligheid
vlaggen, reddingsvlot, reddingsvesten, reddingsring, reddingsboeien, reddingsboei, radarreflector, noodsignaal middelen, noodlichten, noodhelmstok, misthoorn, EPIRB, brandkast, brandblusinstallatie, blusapparaat
Persennings
zonnekap, zeilhoes, sprayhood / buiskap, cockpitkap, bimini top
Zeilen
zelfwendende fok, stormfok, spinnakerboom, rolgenua, rolfok, grootzeil rol, gennaker, electrische winches, giek aluminium
Divisie - hutten
stuurpositie buiten, stuurpositie binnen, salon, overdekte kajuit, eigenaarshut, boegcabine, achterkajuit
Verdere informatie
Opmaak
Het Caledonia zeiljacht is gebouwd voor een eigenaar die een lange reis wil maken of op het jacht wil wonen. Ze biedt veel ruimte en opslag voor het leven. Het gehele teakhouten interieur is opgeknapt en opnieuw gebeitst tijdens de refit van 2019/2020. De plafonds en zijwanden werden wit geschilderd.
Het interieur van de SY Caledonia is een briljante mix van elegantie, vorm en functie. Loop de trap af vanuit de cockpit en kom in het ruime dekhuis, dat licht, helder en uitnodigend is. Grote vaste ramen aan drie zijden. De twee grote, open Lewmar luiken bovenin zorgen voor een goede ventilatie. De grote U-vormige zithoek aan bakboord is bekleed met beige leer (nieuw 2020). Aan stuurboordzijde is de stuurstand met binnen navigatie en elektrisch paneel 12 en 24V en een grote kaartenkast met ingebouwde Vitrifrigo DRW180A Dubbele Lade All in ONE vriezer-koelkast (nieuw 2019). Daarachter is de gang naar de machinekamer en de eigenaarshut.
De voorwaartse trap vanuit het dekhuis leidt naar de benedensalon. De benedensalon, waar zich ook de keuken met aanrecht bevindt, heeft een zithoek met tafel die kan worden omgebouwd tot ligbed (200 x 90), van waaruit je kunt genieten van de ingebouwde open haard of de draaibare LED-tv (nieuw 2019).
De volledig uitgeruste keuken met veel ruimte maakt koken leuk. Het heeft een semi-cardanische Miele DGC 7660 combi-stoomoven (nieuw 2019) met een Miele inductiekookplaat (nieuw 2019), een Miele G 3820 SCU vaatwasser (nieuw 2019), een afvalverdichter, een Vitrifrigo XTP ijsmachine (nieuw 2019) en een Vitrifrigo DRW180A dubbele lade all-in-one koelkast met vriesvak (nieuw 2019). Deze ruimte is ook voldoende geventileerd met twee opengaande Lewmar dekluiken.
Als je terugkeert naar het dekhuis, vind je vijf trappen aan stuurboordzijde achterdek die naar beneden leiden langs het elektrische schakelpaneel voor 230 V en toegang tot de machinekamer. Aan stuurboordzijde van het gangboord is een volwaardige kooi voor de schipper (200 x 60). Daarachter is de master suite. De master suite met een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed en een aangrenzende badkamer (nieuw gebouwd in 2020) met aparte douche biedt veel ruimte. Een hoogtepunt is zeker de tweepersoons sauna ingebouwd achter de douche. De ingebouwde secretaire en de geldkluis maken de hut nog mooier.
De gastenhut in de boeg, met ingang vanuit de salon, heeft een groot tweepersoonsbed en een aangrenzende badkamer met douche. De badkamer heeft twee deuren en is ook toegankelijk vanuit de salon.
Beide hutten hebben te openen Lewmar dekluiken. Verder is er continue ventilatie door het hele schip via de dorade ventilatoren.
De kombuis onder het dekhuis leidt naar de wasruimte en werkplaats van het jacht. De automatische Miele WTF130 WRM was/droogmachine (nieuw 2019) houdt je was fris.
Romp
De romp en het dekhuis zijn van staal. De diepgang is variabel tussen 2,20 m en 3,70 m door de hydraulische kiel.
Tijdens de refit in 2020/2021 zijn alle stalen platen gecontroleerd en is er één vervangen. Roest is verwijderd en het blootliggende staal is opnieuw geconserveerd. Daarna is het hele jacht (romp, dek, roef, mast en kimmen) opnieuw geschilderd.
De romp heeft een massief aanvaringsschot tussen de zeillast en het woongedeelte. Het jacht heeft ook verschillende compartimenten (achtergarage, achterkajuit, machinekamer en werkplaats) die afgesloten kunnen worden.
Alle patrijspoorten in de romp zijn gereviseerd en voorzien van nieuwe afdichtingen - alle patrijspoorten kunnen worden geopend.
Dek
Het dek is goed ingedeeld met grote open ruimtes. Er is een verschansing rondom. Roestvrijstalen bolders met geïntegreerde fairleads in de verschansing bij de boeg, midscheeps en achterdek zorgen voor een onbelemmerde geleiding van de havenlijnen en goede afmeermogelijkheden.
Het oude teakdek is verwijderd, het dek is opnieuw geconserveerd en voorzien van een nieuw 10 mm volledig verlijmd teakdek (2020). Tegelijkertijd zijn alle luiken omgebouwd naar Lewmar flush Gen 2 luiken (nieuw 2020) en zijn alle roestvrijstalen doradeventilatoren gereviseerd en opnieuw gepolijst.
Het jacht heeft twee boegankers en één hekanker. Er zijn twee ankerlieren voor het boeganker, één hydraulisch en één elektrisch. Er is een wash-down systeem op het voordek.
De nieuwe zonnekussens (2020) voor het voordek, die bekleed zijn met waterafstotende Sunbrella Marine Plus (kleur Toast 152), bieden ruimte om te zonnebaden voor ruim vier personen. Hefboom voor bijboot
De veilige middenkuip is U-vormig met comfortabele zitplaatsen voor 6 personen. De uitklapbare kuiptafel kan worden uitgeschoven tot een grotere tafel. Van hieruit kan het jacht ook onder zeil comfortabel worden bestuurd en bediend zonder de kuip te verlaten. De gehele bekleding is vernieuwd bij de refit van 2020.
Achter de middelste cockpit bevindt zich een bank met kussens (2020) voor 2 personen, die tevens de toegang vormt tot de hekgarage en de opbergruimte voor het noodroer.
Achter
De spiegel heeft een hydraulisch opklapbaar achterplatform en opent een grote bergruimte. Het hekplatform is bekleed met teakhout en kan weer worden uitgeklapt voor uitbreiding. Er is een zwemtrap vanaf het hekplatform naar het water. De bergruimte is ook toegankelijk vanaf het dek via twee luiken als het platform gesloten is.
Er zijn ook twee extra luiken op het achterschip:
- Elektrische davids voor een bijboot tot 300 kg.
- Apparatuurdrager met licht, kraan en fotovoltaïsch systeem
- Buitendouche
- Gasbarbecue
- Fileertafel
- Routehouder voor diepzee hengel
- Uitklapbare loopplank, vast gemonteerd
- Achtersteven anker
Motorkamer
De machinekamer is toegankelijk via de waterdichte deur van het gangboord naar de achterkajuit. De machinekamer is geluiddicht en bevat:
- Perkins M225Ti hoofdmotor met 165,5 kW/222 pk (groot onderhoud 2021), gasbediening via Mirco Commander op binnen- en buitenstuurstand. 5.200 bedrijfsuren.
- Dynamo 24 V (onderhoud 2021)
- Generator Allpa Paguro 18 kW 230 A (nieuw 2017)
- 24 V Lewmar hydraulisch pompsysteem
- Sea Recovery 600 AC, 600 liter/7 dagen, watermaker (onderhoud 2021)
- Hoofdtank 750 liter, dagtank 200 liter voor hoofdmotor en verwarming, dagtank 60 liter voor generator en woonkachel, reserve kieltank 420 liter.
- Airconditioning - (service 2020)
Hydrauliek
De hydrauliek kan worden gevoed via de aftakas die is aangesloten op de hoofdmotor of via de 24V Lewmar hydraulische pompen in de machinekamer.
Alle hydraulische leidingen en verbindingen zijn gecontroleerd en vervangen als ze in slechte staat waren (2020).
- Sluit de boegschroef aan op de aftakas van de hoofdmotor
- Alle 6 lieren in de middenkuip
- Opbergcarrousel in de lage salon
- Garage deur
- 2 rolsystemen voor het voorzeil
- Rolsysteem voor het grootzeil met uithaul
- Ankerlier
- Boomvang (via hydraulische handpomp / service 2020)
- Achterstag (via hydraulische handpomp / service 2020)
Water- en toiletsysteem
- Warmwaterboiler (nieuw 2020)
- Centrale waterdrukpomp (service 2020)
- Zoetwatertank 836 liter
- 2 x Vacuflush spoeltoiletten, elk met een redundante centrale unit (service en één toilet vervangen in 2020)
- Zwartwatertank 80 liter
- Sea Recovery 600 AC, 600 liter/7 dagen, watermaker (service 2021)
- Dekafzuigsysteem voor zwart water
- Dekwaspomp (onderhoud 2020)
- Buitendouche op achterdek
Elektronica
Navigatieapparatuur - volledig nieuw in 2019/2020:
- 2 x Garmin GPS Map 7412 touchscreen 12” - binnen en buiten geplaatst
- Garmin GMR Fantom 24 radar gehost op GPS Map 7412
- Garmin Panopticx PS51-TH voor romp transducer gehost op GPS Map 7412
- Garmin GMI / GNX bedraad zeilpakket 52
- Garmin Reactor 40 stuurautomaat systeem met GHC 20 stuurautomaat bediening binnen en buiten
- Garmin GPS naar NMEA
- Garmin AIS 900 (klasse B transponder)
- Garmin VHF - binnenboord met buitenboord dochter
3 x Garmin GMI 20
Entertaiment
- Flatscreen TV in salon
- MS-RA770 Apollo marifoon (3-zone bediening / bluetooth)
- 2 x MS-AM505 4-kanaals zeeversterker 500 W en één SG_DAS1600 5-kanaals versterker
- Fusion luidsprekers in de salon, het dekhuis en buiten de cockpit
- Fusion marine subwoofer 600 W buiten de cockpit
- 2 x Bose Mini Sound II in boeg- en achterkajuit
220 volt wisselstroomsysteem
Walstroom 16 A 3,68 kW gemengd met 8 kW van Victron Quatro = 11,68 kW max. / generator
18 kW max.
12 en 24 volt DC systeem
1.280 AH
CAN-BUS bediening voor navigatie, onderwater- en dekverlichting, tankmeters, bilgepomp alarm en bediening, waterdrukpomp en hydrauliek via Philippi aan de binnen- en buitenstuurstand.
- Walstroom 230 V 16 A
- Scheidingstransformator Victron 3600 W 115/230 V Auto (nieuw 2019)
- Victron Quatro 24/8000/200-100/100 230 V (nieuw 2019) voor serviceaccu's 24V / 1000 AH
- Mastervolt Charge Master 24/100-3 - voor navigatieaccu's 24V /280 AH
- Twee accubanken, Mastervolt 12 x 2 V 1000 AH en Mastervolt 12 x 2 V 280 AH
- 2 AGM startaccu's Hoofdmotor (24 V)
- 1 AGM startaccu Dynamo (12 V) met enkele 12 V lader (2020)
- Victron GX retail kleurenregelaar (2019)
- Victron zonnelader (2019)
- Victron VE rechtstreeks naar MNEA interface (2019)
- Fotovoltaïsch systeem achteraan op de drager gemonteerd
Kantine
De kombuis is een hoogtepunt van de SY Caledonia. Het biedt niet alleen genoeg ruimte voor twee personen om te koken, maar het is ook gemakkelijk te gebruiken als de boot overhelt.
Het biedt veel opbergruimte aangepast aan de borden en kopjes. Het werkblad is gemaakt van Corean en is gemakkelijk schoon te maken. Samen met het aanrecht vormt het het middelpunt van de lage salon en nodigt het uit om te blijven hangen en te kletsen.
Alle keukenapparatuur is vervangen tijdens de refit van 2019/2020.
- Semi-cardanische Miele DGC 7660 combi-stoomoven (nieuw 2019)
- Afzuigkap
- Miele inductiekookplaat (nieuw 2019)
- Miele G 3820 SCU vaatwasser (nieuw 2019)
- Afvalcompressor (nieuw gereviseerd)
- Vitrifrigo XTP ijsblokjesmaker (nieuw 2019)
- Vitrifrigo DRW180A dubbele lade All in ONE vriezer/koelkast (nieuw 2019)
- Tefal Optigrill GC705D (nieuw 2021)
- DeLonghi Nespresso-apparaat (nieuw 2020)
- Borden, glazen, WMF bestek, WMF steelpannen, WMF broodrooster (nieuw 2020)
Romp en tuigage
De SY Caledonia is ontworpen voor single-handed zeilen. Alle schoten zijn naar de middenkuip gelegd. De twee voorzeilen op de hydraulische rolsystemen en het grootzeil, dat hydraulisch kan worden opgerold in de mast, kunnen gemakkelijk worden ingesteld en opgehaald vanuit de centrale cockpit met een druk op de knop. De kleine achterfok is zelfkerende en de fokschoot, waarmee de fok wordt gestuurd, wordt naar een zelfkerende rail geleid en vervolgens naar achteren naar een hydraulische lier in de kuip. De grootschoot wordt naar achteren geleid naar een hydraulische lier in de middelste cockpit.
- Proctor aluminium mast - opnieuw geschilderd in 2020
- Gieken roestvrij staal (nieuw 2020)
- Proctor aluminium giek - opnieuw geschilderd in 2020
- Alle bouten van de mast en giek in 2020 vastgezet met MONEL bouten (geen beschadigingen meer)
- 2-bamar 120 rolfok
- Lewmar hydraulische achterstag en vang
- Hydraulisch commander systeem voor rolreef en ankerlier
- Alle lieren zijn geserviced in 2020
- Hydraulische lieren in de kuip 2- Lewmar 58 , 2-Lewmar 66, 2-Lewmar 54
- Handmatige 2-Lewmar 46 in de mast
- 2-Spinacker bomen van carbon (herschilderd in wit 2020)
ZeIL
- Offshore Cruising Grootzeil 60 m², Hydra Net Radial - Geweven Dyneema, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Cruising Genua 96,5 m², Hydra Net Radial - Geweven Dyneema, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Cruising Zelfkerende fok 33 m², Hydra Net Radial - Geweven Dyneema, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Cruising ISTEC Parasailor 220 m² met Easysnuffer Pro, zak F4 en Tacker, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Storm Grootzeil in oranje, zware Dracon (als nieuwstaat - jaar onbekend)
- Offshore Cruising Jib in oranje, zware Dracon (als nieuwstaat - jaar onbekend)
Veiligheid en brandbeveiliging
- Brandblussers in alle kamers (onderhouden 2020)
- Automatisch brandblussysteem gas in machinekamer (2020)
- Plastimo 8-persoons reddingsvlot (onderhouden in 2019)
- 8 Automatilk reddingsvesten met reddingsgordels
- Reddingslijnen aan dek
- Zee reddingskraag gemonteerd op de reling
- Reddingslijnrollen gemonteerd aan beide zijden van de reling
- Zeeflappen voor de patrijspoortramen
- Epirb noodbaken
- VHF en AIS
- Eerste hulp kit
- Noodraketten
Dinghy en speelgoed
- Diepzee visroute en aas
- Buiten Barbecue Gas
- Bijboot Talmex Silverline Rib 310 STK met aluminium vloer (nieuw 2020)
- Mercury Mariner F15M buitenboordmotor STK (nieuw 2020)
- Duikcompressor (fabrikant en bouwjaar onbekend - onderhouden 2020)
- 3 duikuitrustingen
- 2 Runga Marion SUB boards met Runga carbon peddel (nieuw 2020)
- Luchtcompressor (nieuw 2020)
Het Caledonia zeiljacht is gebouwd voor een eigenaar die een lange reis wil maken of op het jacht wil wonen. Ze biedt veel ruimte en opslag voor het leven. Het gehele teakhouten interieur is opgeknapt en opnieuw gebeitst tijdens de refit van 2019/2020. De plafonds en zijwanden werden wit geschilderd.
Het interieur van de SY Caledonia is een briljante mix van elegantie, vorm en functie. Loop de trap af vanuit de cockpit en kom in het ruime dekhuis, dat licht, helder en uitnodigend is. Grote vaste ramen aan drie zijden. De twee grote, open Lewmar luiken bovenin zorgen voor een goede ventilatie. De grote U-vormige zithoek aan bakboord is bekleed met beige leer (nieuw 2020). Aan stuurboordzijde is de stuurstand met binnen navigatie en elektrisch paneel 12 en 24V en een grote kaartenkast met ingebouwde Vitrifrigo DRW180A Dubbele Lade All in ONE vriezer-koelkast (nieuw 2019). Daarachter is de gang naar de machinekamer en de eigenaarshut.
De voorwaartse trap vanuit het dekhuis leidt naar de benedensalon. De benedensalon, waar zich ook de keuken met aanrecht bevindt, heeft een zithoek met tafel die kan worden omgebouwd tot ligbed (200 x 90), van waaruit je kunt genieten van de ingebouwde open haard of de draaibare LED-tv (nieuw 2019).
De volledig uitgeruste keuken met veel ruimte maakt koken leuk. Het heeft een semi-cardanische Miele DGC 7660 combi-stoomoven (nieuw 2019) met een Miele inductiekookplaat (nieuw 2019), een Miele G 3820 SCU vaatwasser (nieuw 2019), een afvalverdichter, een Vitrifrigo XTP ijsmachine (nieuw 2019) en een Vitrifrigo DRW180A dubbele lade all-in-one koelkast met vriesvak (nieuw 2019). Deze ruimte is ook voldoende geventileerd met twee opengaande Lewmar dekluiken.
Als je terugkeert naar het dekhuis, vind je vijf trappen aan stuurboordzijde achterdek die naar beneden leiden langs het elektrische schakelpaneel voor 230 V en toegang tot de machinekamer. Aan stuurboordzijde van het gangboord is een volwaardige kooi voor de schipper (200 x 60). Daarachter is de master suite. De master suite met een tweepersoonsbed en een eenpersoonsbed en een aangrenzende badkamer (nieuw gebouwd in 2020) met aparte douche biedt veel ruimte. Een hoogtepunt is zeker de tweepersoons sauna ingebouwd achter de douche. De ingebouwde secretaire en de geldkluis maken de hut nog mooier.
De gastenhut in de boeg, met ingang vanuit de salon, heeft een groot tweepersoonsbed en een aangrenzende badkamer met douche. De badkamer heeft twee deuren en is ook toegankelijk vanuit de salon.
Beide hutten hebben te openen Lewmar dekluiken. Verder is er continue ventilatie door het hele schip via de dorade ventilatoren.
De kombuis onder het dekhuis leidt naar de wasruimte en werkplaats van het jacht. De automatische Miele WTF130 WRM was/droogmachine (nieuw 2019) houdt je was fris.
Romp
De romp en het dekhuis zijn van staal. De diepgang is variabel tussen 2,20 m en 3,70 m door de hydraulische kiel.
Tijdens de refit in 2020/2021 zijn alle stalen platen gecontroleerd en is er één vervangen. Roest is verwijderd en het blootliggende staal is opnieuw geconserveerd. Daarna is het hele jacht (romp, dek, roef, mast en kimmen) opnieuw geschilderd.
De romp heeft een massief aanvaringsschot tussen de zeillast en het woongedeelte. Het jacht heeft ook verschillende compartimenten (achtergarage, achterkajuit, machinekamer en werkplaats) die afgesloten kunnen worden.
Alle patrijspoorten in de romp zijn gereviseerd en voorzien van nieuwe afdichtingen - alle patrijspoorten kunnen worden geopend.
Dek
Het dek is goed ingedeeld met grote open ruimtes. Er is een verschansing rondom. Roestvrijstalen bolders met geïntegreerde fairleads in de verschansing bij de boeg, midscheeps en achterdek zorgen voor een onbelemmerde geleiding van de havenlijnen en goede afmeermogelijkheden.
Het oude teakdek is verwijderd, het dek is opnieuw geconserveerd en voorzien van een nieuw 10 mm volledig verlijmd teakdek (2020). Tegelijkertijd zijn alle luiken omgebouwd naar Lewmar flush Gen 2 luiken (nieuw 2020) en zijn alle roestvrijstalen doradeventilatoren gereviseerd en opnieuw gepolijst.
Het jacht heeft twee boegankers en één hekanker. Er zijn twee ankerlieren voor het boeganker, één hydraulisch en één elektrisch. Er is een wash-down systeem op het voordek.
De nieuwe zonnekussens (2020) voor het voordek, die bekleed zijn met waterafstotende Sunbrella Marine Plus (kleur Toast 152), bieden ruimte om te zonnebaden voor ruim vier personen. Hefboom voor bijboot
De veilige middenkuip is U-vormig met comfortabele zitplaatsen voor 6 personen. De uitklapbare kuiptafel kan worden uitgeschoven tot een grotere tafel. Van hieruit kan het jacht ook onder zeil comfortabel worden bestuurd en bediend zonder de kuip te verlaten. De gehele bekleding is vernieuwd bij de refit van 2020.
Achter de middelste cockpit bevindt zich een bank met kussens (2020) voor 2 personen, die tevens de toegang vormt tot de hekgarage en de opbergruimte voor het noodroer.
Achter
De spiegel heeft een hydraulisch opklapbaar achterplatform en opent een grote bergruimte. Het hekplatform is bekleed met teakhout en kan weer worden uitgeklapt voor uitbreiding. Er is een zwemtrap vanaf het hekplatform naar het water. De bergruimte is ook toegankelijk vanaf het dek via twee luiken als het platform gesloten is.
Er zijn ook twee extra luiken op het achterschip:
- Elektrische davids voor een bijboot tot 300 kg.
- Apparatuurdrager met licht, kraan en fotovoltaïsch systeem
- Buitendouche
- Gasbarbecue
- Fileertafel
- Routehouder voor diepzee hengel
- Uitklapbare loopplank, vast gemonteerd
- Achtersteven anker
Motorkamer
De machinekamer is toegankelijk via de waterdichte deur van het gangboord naar de achterkajuit. De machinekamer is geluiddicht en bevat:
- Perkins M225Ti hoofdmotor met 165,5 kW/222 pk (groot onderhoud 2021), gasbediening via Mirco Commander op binnen- en buitenstuurstand. 5.200 bedrijfsuren.
- Dynamo 24 V (onderhoud 2021)
- Generator Allpa Paguro 18 kW 230 A (nieuw 2017)
- 24 V Lewmar hydraulisch pompsysteem
- Sea Recovery 600 AC, 600 liter/7 dagen, watermaker (onderhoud 2021)
- Hoofdtank 750 liter, dagtank 200 liter voor hoofdmotor en verwarming, dagtank 60 liter voor generator en woonkachel, reserve kieltank 420 liter.
- Airconditioning - (service 2020)
Hydrauliek
De hydrauliek kan worden gevoed via de aftakas die is aangesloten op de hoofdmotor of via de 24V Lewmar hydraulische pompen in de machinekamer.
Alle hydraulische leidingen en verbindingen zijn gecontroleerd en vervangen als ze in slechte staat waren (2020).
- Sluit de boegschroef aan op de aftakas van de hoofdmotor
- Alle 6 lieren in de middenkuip
- Opbergcarrousel in de lage salon
- Garage deur
- 2 rolsystemen voor het voorzeil
- Rolsysteem voor het grootzeil met uithaul
- Ankerlier
- Boomvang (via hydraulische handpomp / service 2020)
- Achterstag (via hydraulische handpomp / service 2020)
Water- en toiletsysteem
- Warmwaterboiler (nieuw 2020)
- Centrale waterdrukpomp (service 2020)
- Zoetwatertank 836 liter
- 2 x Vacuflush spoeltoiletten, elk met een redundante centrale unit (service en één toilet vervangen in 2020)
- Zwartwatertank 80 liter
- Sea Recovery 600 AC, 600 liter/7 dagen, watermaker (service 2021)
- Dekafzuigsysteem voor zwart water
- Dekwaspomp (onderhoud 2020)
- Buitendouche op achterdek
Elektronica
Navigatieapparatuur - volledig nieuw in 2019/2020:
- 2 x Garmin GPS Map 7412 touchscreen 12” - binnen en buiten geplaatst
- Garmin GMR Fantom 24 radar gehost op GPS Map 7412
- Garmin Panopticx PS51-TH voor romp transducer gehost op GPS Map 7412
- Garmin GMI / GNX bedraad zeilpakket 52
- Garmin Reactor 40 stuurautomaat systeem met GHC 20 stuurautomaat bediening binnen en buiten
- Garmin GPS naar NMEA
- Garmin AIS 900 (klasse B transponder)
- Garmin VHF - binnenboord met buitenboord dochter
3 x Garmin GMI 20
Entertaiment
- Flatscreen TV in salon
- MS-RA770 Apollo marifoon (3-zone bediening / bluetooth)
- 2 x MS-AM505 4-kanaals zeeversterker 500 W en één SG_DAS1600 5-kanaals versterker
- Fusion luidsprekers in de salon, het dekhuis en buiten de cockpit
- Fusion marine subwoofer 600 W buiten de cockpit
- 2 x Bose Mini Sound II in boeg- en achterkajuit
220 volt wisselstroomsysteem
Walstroom 16 A 3,68 kW gemengd met 8 kW van Victron Quatro = 11,68 kW max. / generator
18 kW max.
12 en 24 volt DC systeem
1.280 AH
CAN-BUS bediening voor navigatie, onderwater- en dekverlichting, tankmeters, bilgepomp alarm en bediening, waterdrukpomp en hydrauliek via Philippi aan de binnen- en buitenstuurstand.
- Walstroom 230 V 16 A
- Scheidingstransformator Victron 3600 W 115/230 V Auto (nieuw 2019)
- Victron Quatro 24/8000/200-100/100 230 V (nieuw 2019) voor serviceaccu's 24V / 1000 AH
- Mastervolt Charge Master 24/100-3 - voor navigatieaccu's 24V /280 AH
- Twee accubanken, Mastervolt 12 x 2 V 1000 AH en Mastervolt 12 x 2 V 280 AH
- 2 AGM startaccu's Hoofdmotor (24 V)
- 1 AGM startaccu Dynamo (12 V) met enkele 12 V lader (2020)
- Victron GX retail kleurenregelaar (2019)
- Victron zonnelader (2019)
- Victron VE rechtstreeks naar MNEA interface (2019)
- Fotovoltaïsch systeem achteraan op de drager gemonteerd
Kantine
De kombuis is een hoogtepunt van de SY Caledonia. Het biedt niet alleen genoeg ruimte voor twee personen om te koken, maar het is ook gemakkelijk te gebruiken als de boot overhelt.
Het biedt veel opbergruimte aangepast aan de borden en kopjes. Het werkblad is gemaakt van Corean en is gemakkelijk schoon te maken. Samen met het aanrecht vormt het het middelpunt van de lage salon en nodigt het uit om te blijven hangen en te kletsen.
Alle keukenapparatuur is vervangen tijdens de refit van 2019/2020.
- Semi-cardanische Miele DGC 7660 combi-stoomoven (nieuw 2019)
- Afzuigkap
- Miele inductiekookplaat (nieuw 2019)
- Miele G 3820 SCU vaatwasser (nieuw 2019)
- Afvalcompressor (nieuw gereviseerd)
- Vitrifrigo XTP ijsblokjesmaker (nieuw 2019)
- Vitrifrigo DRW180A dubbele lade All in ONE vriezer/koelkast (nieuw 2019)
- Tefal Optigrill GC705D (nieuw 2021)
- DeLonghi Nespresso-apparaat (nieuw 2020)
- Borden, glazen, WMF bestek, WMF steelpannen, WMF broodrooster (nieuw 2020)
Romp en tuigage
De SY Caledonia is ontworpen voor single-handed zeilen. Alle schoten zijn naar de middenkuip gelegd. De twee voorzeilen op de hydraulische rolsystemen en het grootzeil, dat hydraulisch kan worden opgerold in de mast, kunnen gemakkelijk worden ingesteld en opgehaald vanuit de centrale cockpit met een druk op de knop. De kleine achterfok is zelfkerende en de fokschoot, waarmee de fok wordt gestuurd, wordt naar een zelfkerende rail geleid en vervolgens naar achteren naar een hydraulische lier in de kuip. De grootschoot wordt naar achteren geleid naar een hydraulische lier in de middelste cockpit.
- Proctor aluminium mast - opnieuw geschilderd in 2020
- Gieken roestvrij staal (nieuw 2020)
- Proctor aluminium giek - opnieuw geschilderd in 2020
- Alle bouten van de mast en giek in 2020 vastgezet met MONEL bouten (geen beschadigingen meer)
- 2-bamar 120 rolfok
- Lewmar hydraulische achterstag en vang
- Hydraulisch commander systeem voor rolreef en ankerlier
- Alle lieren zijn geserviced in 2020
- Hydraulische lieren in de kuip 2- Lewmar 58 , 2-Lewmar 66, 2-Lewmar 54
- Handmatige 2-Lewmar 46 in de mast
- 2-Spinacker bomen van carbon (herschilderd in wit 2020)
ZeIL
- Offshore Cruising Grootzeil 60 m², Hydra Net Radial - Geweven Dyneema, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Cruising Genua 96,5 m², Hydra Net Radial - Geweven Dyneema, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Cruising Zelfkerende fok 33 m², Hydra Net Radial - Geweven Dyneema, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Cruising ISTEC Parasailor 220 m² met Easysnuffer Pro, zak F4 en Tacker, UK Sailmalker (Nieuw 2021)
- Offshore Storm Grootzeil in oranje, zware Dracon (als nieuwstaat - jaar onbekend)
- Offshore Cruising Jib in oranje, zware Dracon (als nieuwstaat - jaar onbekend)
Veiligheid en brandbeveiliging
- Brandblussers in alle kamers (onderhouden 2020)
- Automatisch brandblussysteem gas in machinekamer (2020)
- Plastimo 8-persoons reddingsvlot (onderhouden in 2019)
- 8 Automatilk reddingsvesten met reddingsgordels
- Reddingslijnen aan dek
- Zee reddingskraag gemonteerd op de reling
- Reddingslijnrollen gemonteerd aan beide zijden van de reling
- Zeeflappen voor de patrijspoortramen
- Epirb noodbaken
- VHF en AIS
- Eerste hulp kit
- Noodraketten
Dinghy en speelgoed
- Diepzee visroute en aas
- Buiten Barbecue Gas
- Bijboot Talmex Silverline Rib 310 STK met aluminium vloer (nieuw 2020)
- Mercury Mariner F15M buitenboordmotor STK (nieuw 2020)
- Duikcompressor (fabrikant en bouwjaar onbekend - onderhouden 2020)
- 3 duikuitrustingen
- 2 Runga Marion SUB boards met Runga carbon peddel (nieuw 2020)
- Luchtcompressor (nieuw 2020)
x
OK